Kartki świąteczne dla firm, które wybrać?
Kartki świąteczne należą do tradycji związanej z Bożym Narodzeniem oraz Wielkanocą. Są to dwa najważniejsze święta w kościołach chrześcijańskich, dlatego właśnie przy ich okazji rozsyłamy kartki świąteczne.
Na rynku polskim jest bardzo wielu producentów kartek świątecznych. Do największych z nich należą takie firmy jk np. Pamas, Cartalia, Art Nuvo i Forum.
W zależności od firmy kartki produkowane mogą być w kraju dając zatrudnienie Polakom, odprowadzając całe podatki w kraju, a przede wszystkim są lepszej jakości. Kartki wyprodukowane w Azji sprzedawane są przeważnie na serwisach aukcyjnych i mniejszych firmach. Na takich karnetach często nie ma nawet polskich napisów w stylu „Wesołych Świąt”, a jakość użytego papieru jest na tyle słaba, że może odkształcić się zanim doniesiemy taką kartkę do domu :)
W ofertach różnych firm spotykamy kartki świąteczne w wielu różnych formatach. Najpopularniejsze są kartki w formacie B6, DL, oraz kwadratowym. W zależności od firmy wielkość formatu kwadratowego różni się. Na przykład w Wydawnictwie Forum kartki kwadratowe mają przeważnie wielkość 13,5×13,5 cm, zaś w Cartalii i Art Nuvo mają 15×15 cm lub 16×16 cm.
Kartki na święta wykonywane są przeważnie na papierach kredowych lub na papierach ekskluzywnych, bardzo często metalizowanych, które dodatkowo poddano barwieniu w masie. Dzięki temu zabiegowi co roku w otrzymujemy do wyboru kartki świąteczne w wielu różnych kolorach. Jeżeli kartki mają być wykorzystane jako firmowe kartki świąteczne, w takim wypadku nie każdy logotyp pasuje do każdej kartki. Jeżeli np. nasze logo jest granatowe i chcemy, aby zostało wyzłocone w kolorze srebrnym (pasuje do granatowego), to w takim razie najlepszym wyjściem może być zakup kartek wykonanych z granatowego papieru z ciekawymi motywami, z ciekawym srebrnym wzorem.
Technika jaka wykorzystywana jest do produkcji kartek może być bardzo różna. Niektóre firmy oferują kartki wyłącznie drukowane offsetowo. Inne zaś chcąc być bardziej konkurencyjne, stają się coraz bardziej uniwersalne, wykorzystując nowości jakie oferuje im rozwój techniki.
Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie jednocześnie tłoczenia ze złoceniem. Efekt jaki uzyskuje się w ten sposób daje wrażenie trójwymiarowości poprzez wypchnięcie papieru w miejscach wzoru kartki, przy pomocy specjalnej matrycy.
Innym, wcześniej już wspomnianym sposobem wykonania kartki jest nadruk offsetowy (rzadziej ze względu na trwałość i jakość cyfrowy), bardzo często uszlachetniany np. brokatem i lakierem UV, dającym taki sam efekt jak pomalowane lakierem bezbarwnym np. meble, czy samochody, z tym, że w przypadku lakieru położonego wybiórczo, efekt jest jeszcze przyjemniejszy dla oka.
Kartki laserowo wycinane to technika coraz bardziej zyskująca na znaczeniu w branży kartek bożonarodzeniowych i na Wielkanoc. Technika ta daje niemal nieograniczone możliwości w wykonywaniu wzorów i chyba największe pole do popisu dla grafików, których pomysłowość niekiedy bardzo potrafi zaskoczyć.
Wycinanie laserowe podobnie jak tłoczenie oraz złocenie umożliwia zastosowanie tej samej techniki we wzorze kartki i w umieszczeniu logotypu na okładce.
Użycie kartek świątecznych jako produktu marketingowego może być bardzo dobrym posunięciem. Kartki są bardzo miłym sposobem złożenia życzeń klientowi lub kontrahentowi, z którym współpracujemy. Mogą być również miłą formą podziękowania dla pracowników, za ich sumienną i ciężką pracę przez cały rok.
Zanim zdecydują się Państwo na współpracę z jakąś konkretną firmą, może warto się dowiedzieć, czy oferowany przez nią produkt został wykonany w Polsce lub też, czy wspiera jakąś Fundację wspomagającą np. biedne dzieci lub chorych na ciężkie schorzenia?
Wykorzystane w artykule zdjęcia zostały dostarczone przez wydawnictwo Art Nuvo. Przeznaczone są one do sprzedaży jako kartki świąteczne dla firm. Pozostałe zdjęcia pochodzą z serwisu Flickr.
—
© 2014 serwis Wielkanocne Kartki, wszelkie prawa zastrzeżone, zobacz również Wielkanoc oraz Boże Narodzenie – dwa ciekawe artykuły o najpopularniejszych w Polsce świętach.